Van Werfen naar Bosec

30 april 2022 - Bovec, Slovenië

Niet zo’n lange tocht. Maar veel te zien en dus regelmatig een stop. Zo zien we op de Tauernautobahn de top van de Grossglockner pontificaal in de verte. Daar waar we altijd skiën in Heiligenblut.
We verlaten op enig moment de snelweg om binnendoor via een klein stukje Italië, Tarvisio, via de Predil pas in Slovenië uit te komen. De pas gaat net met de camper, houdt niet over. We komen nog langs een hemelsblauw meertje op grote hoogte en stoppen even om er te kijken en Nouz te laten rennen, wat ze dan ook doet.

Na de middag komen we aan op camping Camp Polovnik in Bovec. Grappig, een aantal jaren geleden hebben we hier ook gestaan. We zetten de camper op dezelfde plek als destijds. Ergens anders past ie ook niet, maar hier hebben we ook de meeste zon. Even een schrik: het is hier maar 10 graden. Echter uitgestapt blijkt het lekker warm te zijn. Het gezellige dorp is op loopafstand.

Nouz maakt kennis met de buurhond en als zij aan de wandel gaan, gaat ons kleine diefje even kijken bij hun camper of er nog iets te halen valt. Speelgoed of een bakje eten. Je weet maar nooit. In Griekenland lukte dit immers ook.

We besluiten twee nachten  te blijven. Het is hier zo mooi. Morgen nog mooi weer, dan komt er regen en gaan we verder.

1. Marrie:
    1 mei 2022
    Wat een boefje is het ook.
  2. Henny:
    1 mei 2022
    Ja, gisteravond ging ze in het donker op tournee. Clemens gauw een zaklantaarn. Zoek een zwart hondje in het pikke donker! Ze was bij de buren.
  3. Diana:
    Wauw wat een uitzichten 🌞