Dag Barntrup

27 april 2022 - Herzogenaurach, Duitsland

We brengen onze dagen door met fietsen, wandelen, verjaardagen vieren, inclusief gebak en genieten van het buiten zijn. Het oorspronkelijke plan op dinsdag verder te reizen wordt losgelaten. We besluiten op woensdag verder te gaan als Grietje en Sjoerd huiswaarts gaan. Dit betekent dat de afspraak met de satelliet specialist wordt verschoven en dat we alsnog kunnen gaan eten bij het enige, voor ons leuke restaurant, Jeany’s Essbar, kunnen gaan eten. Mijn oorspronkelijke plan de haren in een andere model te laten groeien tijdens onze reis, laat ik ook los. Telkens als ik in de spiegel kijk, schrik ik van mezelf. Dus maak ik een afspraak met de plaatselijke kapper. Kapster Karin is niet blij als ik over drie maanden terug kom.  Ze heeft me nadrukkelijk de boodschap mee gegeven niet naar de kapper te gaan. De verleiding het hoofd te bieden.
Wat een enthousiaste kapper. Hij blijft maar knippen en ik denk op enig moment dat er niets over blijft. Hoppa…… lekker kort. Coupe vakantie!
En dan komt het moment van vertrek van die heerlijke camping in Barntrup en het afscheid van onze lieve vrienden. Ai……wat ben ik toch slecht in dit soort dingen. Zij gaan naar huis en wij? Wij trekken Europa in. Alsof we verdwijnen in een groot geheel of in de mist.
Echter eenmaal klaar met zwaaien, rijdende door het mooie Teutoburgerwald kom ik snel in de stemming. Op naar Kassel waar een technisch iemand er vast voor gaat zorgen dat onze tv weer “schwung” krijgt. Het euvel blijkt klein te zijn. Hiep hoi!
Vele Baustelles zorgen voor files en zo komen we niet verder dan Herzogenaurach bij Erlangen. Een cp in de bebouwde kom op een parkeerplaats.

De zon schijnt en daar genieten we onder het genot van een biertje nog van. Dan ziet Clemens dat we een lampje van de richtingaanwijzer kwijt zijn. Bijzonder. Verloren, vandalisme vanochtend bij de supermarkt, of hoe dan ook. Het is wat het is.

1. Grietje:
    28 april 2022
    Lampje van de richtingaanwijzer? Bijzonder...ik ga ook even onze camper checken.. gr... Groetjes Grietje
  2. Henny:
    28 april 2022
    Ws gewoon er af gehaald. Ms bij de Aldi.