Onderweg naar Antananarivo

1 november 2019 - Ivato International Airport, Madagaskar

Nog thuis is er kennelijk sprake van een soort onrust, waardoor we veel te vroeg naar Schiphol vertrekken. Bij de douane hebben we plezier om een groep  buitenlandse mensen die niet weten hoe het werkt op onze luchthaven. Met veel plezier zien we hoe de douanier die bij de handbagage band staat ( het leek wel een broer van Jürgen Raymanns) aldoor maar weer vertelde wat ze moesten doen en op enig moment zijn handen in de lucht stak en zei: ik weet het ook niet meer. De chaos ontstond pas echt toen ze door de bodyscan moesten. Met z’n tweeën tegelijk etc.

Op de luchthaven in Nairobi moeten we overstappen en bijna 6 uur wachten, voordat we verder vliegen naar Antananarivo. Daar aangekomen worden we opgewacht door een personeelslid van Susie’s place.

Volgens hem is dit 5 minuten vanaf de luchthaven. Echter het verkeer is zo druk en chaotisch dat we er zeker een half uur over doen. Haha, dit was ook al weer Afrika, heeeeerlijk.
Susie’ s is fantastisch. We logeren hier met nog een stel. Hij uit Canada, zij uit België. Zij hebben hun reis er op zitten en vertellen hoe het allemaal is geweest.

Voor onze warme maaltijd moeten we naar een op loopafstand gelegen lodge. Een medewerker brengt ons lopend en als we klaar zijn worden we weer opgehaald. Voor de veiligheid is dit. Het is ff weer wennen. Alles achter tralies en gesloten hekken, met een waakhond, het is meteen al weer gewoon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade