Griekenland over land 22-4-2022 tm 2-7-2022

14 april 2022 - Diever, Nederland

Vandaag donderdag 14 april. Nog een week te gaan en er is nog veel te doen. Tien weken is best lang, dus vraagt meer voorbereiding dan een gewone drie weken durende vakantie.

Morgen komt de camper uit de stalling en kunnen we beginnen met al die “spullen die we per se niet mogen vergeten en daarom maar alvast op het logeerbed leggen” in ieder geval in te pakken.

De route op de heenweg over land is nog niet klaar, maar krijgt al aardig vorm. Het is de bedoeling helemaal in het noord-oosten van Griekenland uit te komen. Toeristisch gezien een redelijk onontdekt stukje Griekenland. De terugweg stippel ik niet uit. De bedoeling is vanuit Griekenland via Montenegro, Albanië naar Dubrovnik in Kroatië te reizen en van daaruit met de Ferry terug naar Italië. De kans dat de terugweg heel anders zal gaan is groot.

Als alles volgens plan verloopt zullen we na Nederland 12 verschillende landen doorkruisen en dat is best veel als je het zo opnoemt. Tien weken is niet oneindig en we willen wel overal van genieten. Gelukkig is het motto met de camper; niets moet, alles mag.

Er volgt nu een week van allerlei bezoekjes en zaken die pas gedaan kunnen worden vlak voor vertrek.

Een reis waar we ons beide zeer op verheugen, maar ook met besef dat we veel achterlaten tav (vrijwilligers)werk, familie en vrienden.
Daarom toch maar weer een blog bijhouden.

1. Hans en Dinie:
    16 april 2022
    We zijn benieuwd naar jullie belevenissen, willen dit zelf ook nog een keer doen
  2. Henny:
    Ik zeg: “ doen Hans”.
  3. Marrie:
    16 april 2022
    Ik vind het altijd geweldig om met jullie mee te reizen. En natuurlijk te kunnen genieten van de mooie fotos. Wellicht weer voor inspiratie om te schilderen
  4. Henny:
    17 april 2022
    Vast wel. Maar eerst gaan we elkaar nog zien.