De Meteora

8 juni 2022 - Kastraki, Griekenland

We gaan op tijd op pad, anders is het alweer te warm. We hebben besloten de Meteora met de fiets te bekijken.

De kloosters zijn te bezichtigen, 7 in totaal. Rondom de Meteora is een heel verhaal van erg lang geleden. In ieder geval zijn sommige kloosters al in de jaren 1600 gesticht en heeft erosie er voor gezorgd dat deze rotsformaties zijn ontstaan. Bij sommige kloosters is een lift aan de buitenkant, voor de monniken die er wonen. We bezoeken het eerste klooster en ik ga ook het tweede nog bekijken. Dan zien we verder van het kloosterkijken af. Veel van hetzelfde en er zijn steeds meer bussen vol mensen. Het is voor ons mooi om er te fietsen en soms een rots te beklauteren en te genieten van de mooie uitzichten. Het is echt genieten en bijna te veel om te verwerken. En dat terwijl we voor onze camper ook nog van deze rotsformaties kunnen genieten.

Als we terug zijn gaan we zwemmen op de camping in het prima zwembad en vragen we of we de was kunnen doen. Natuurlijk kan dat. Duurt anderhalf uur. Na een uur en drie kwartier is de wasmachine nog niet klaar. Best gek. Nog een half uur. Ook best gek. Na 3 uur komt ( ik noem hem malle Pietje) de was brengen. I had two times bbzzzzzzzt, zegt ie. Geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, maar de was heeft twee maal gedraaid. Die wordt natuurlijk niet meer droog vandaag.
Waarom ik hem zo noem? Heeft elke dag een knaloranje zwembroek aan, rijdt overal op de scooter heen, zelfs op de kleine camping en maakt overal een bende van, is druk en warrig, maar erg lief.

Eten koken doen we alweer niet. We gaan in de taverne eten tegenover de camping.

1. Wieneke Werkhoven:
    Goed leven Henny!
  2. Henny:
    8 juni 2022
    Je hè, heel goed vol te houden hoor.
  3. Ingrid:
    Prachtige foto's
  4. Henny:
    8 juni 2022
    Ja, het is hier fantastisch. Heb nog meer geplaatst van vandaag.