Een kleine verhuizing

17 mei 2022 - Stavros, Griekenland

Al vroeg schijnt de zon en al vroeg zijn we daardoor wakker. Een machine komt het strand egaliseren. Wat gaan we doen? Verderop rijden naar de volgende bestemming of ff de boel vast zetten en 50 of 100 meter verderop, waar we eerst ook wilden gaan staan? Dat laatste wordt het. Het is hier heerlijk. Strand voor de deur, mooi uitzicht. Wat wil een mens nog meer.

Griekenland is daarom zo heerlijk. Bijna overal kun je gaan kamperen. Lezen, koffie drinken, Nouz kammen om de vacht zo los mogelijk te houden, want die “klitten” zijn hier ook, alleen minder, strand wandeling maken en genieten van het mooie weer. We besluiten in het dorp te gaan eten. 15 minuten lopen.
Aan het einde van de middag lopen we naar Stravos, gaan op een terras een biertje drinken. Nouz maakt daar ruzie met een paar zwerf poezen en is daarna nogal onder de indruk.
Ff geld pinnen en het door ons uitgekozen restaurant opzoeken. Dan bedenken van: “ oh ja, zo was het ook maar weer”. De Grieken beginnen pas in de avond actief te worden. Wij hebben om 19.30 trek, terwijl zij nog aan de koffie zitten. Toch laten we ons niet weerhouden. De enorme bergen eten die je hier krijgt zouden wij om 22.00 uur in de avond niet meer fijn vinden. Het eten is heerlijk, net als de wijn en de ouzo.

Als we thuis komen kunnen we nog lekker buiten zitten en genieten van de lichtjes aan de overkant van de baai.

Morgen naar Ouranoupoli. Ik sta hier best, maar wil ook graag wat doen. Ik heb vandaag het zeewater even met de voeten gevoeld. Voelde best lekker, maar had nog niet het lef er verder in te gaan. Ms morgen. 😉

1. Diana:
    17 mei 2022
    Heel mooiii Henny rustig aan met het water. Wat een heerlijke berichten over top eten en Ouzo en Strand en water in de zee 🧜‍♀️ super xxxx
  2. Henny:
    18 mei 2022
    Vandaag komt er meer wind en komende nacht onweer. Maar dan komt het weer goed met het weer.
  3. Hans en Dinie:
    18 mei 2022
    Heerlijk genieten lees ik . Lekker eten , niet wijn en ouzo . Strand , zee en zon , wat wil een mens nog meer .
    Ben benieuwd of je de zee nog bent ingegaan
  4. Henny:
    Ben niet de zee ingegaan. Gebrek aan lef. 😉