Nieuwe plannen

15 mei 2022 - Nea Karvali, Griekenland

De was wordt gedaan. Mensen, wat een verzameling na ruim 3 weken. We hebben een warme dag, dus zal geen probleem zijn. De wasmachine staat in een gebouw waar de mega keuken is voor het restaurant voor bruiloften en partijen. Nu niks te doen daar. Het is de privé wasmachine.

Van een Duits stel die al door Albanie en Montenegro zijn gegaan, voornamelijk langs de kust, krijgen we nog mooie tips. Ik heb zowel in Griekenland en voor de terugweg thuis niks voorbereid. Lang leve de vrijheid. Maar op een dag als vandaag en ook nog mooie tips gekregen, kan ik het toch niet laten.

De tocht met een ferry over het Komanimeer in Albanië zie ik als een must. De Duitse man denkt dat dit voor ons niet mogelijk is, omdat de camper te groot is. Ik zoek dit natuurlijk meteen uit. Hoera! Het kan best, alleen moet het misschien besproken worden van te voren. Dat doen we dan tegen die tijd wel. Ik zie er nu al naar uit. Een vergelijkbare experience als Durmitor. Sowieso gaan we Albanie goed doen. We zouden er eerder al naar toe, maar we werden belemmerd door Corona. Dus langzaam maar zeker, wordt er af en toe nagedacht over wat er komt in aansluiting op Griekenland.

Onze camping met restaurant heeft ook een lokale functie. Aan het eind van de ochtend komen er allemaal gezinnen naar het restaurant en vertrekken aan het einden van de  middag weer. En het douchen is hier een dingetje. Iedereen gaat in badjas of in handdoek gewikkeld er heen. Je hebt letterlijk een douche in een hokje , geen haakjes, plankjes of schotjes en je moet een schietgebedje doen voor een beetje warm water. Onze gebeden zijn vandaag slecht gehoord.
We zijn trots op onze Nouzie. Ook al gaan we beide even bij de camper vandaan, blijft ze toch op de plek. Alleen…………..als er een poes, andere hond of vogel in de buurt komt. Ze komt wel meteen terug.

Twee maal een strand wandeling met Nouz gemaakt. Dan rent ze als een dolle.

Morgen vertrek hier, verder oostwaarts richting Turkije in een rondje. Een gebied waar overwegend Turek  wonen met bijbehorende gewoontes. Dus Xanthi en ff verder en door de bergen terug naar de kust. Chaldikiki is de bestemming uiteindelijk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diana:
    Al gezwommen? Ziet er goed uit!! Xxx
  2. Henny:
    16 mei 2022
    Nog niet. Morgen misschien.
  3. Marrie:
    16 mei 2022
    Zo weer even bij gelezen. Zo leuk om jouw verhaal te lezen. Mooie fotos en ja wassen hoort er ook bij.
  4. Henny:
    16 mei 2022
    De boel moet wel een beetje op orde blijven hè.
  5. Ingrid:
    Schatje die Nouz