Laatste dagje Agio Kyriaki

7 juni 2022

Zondag 5 juni

De ochtendwandeling met Nouz maak ik naar het dorp. Een beetje meer beweging is goed voor ons.

Er is een mini supermarktje waar de verfpotten op de vloer staan, maar evengoed open is. Is altijd open hier. Ik vraag de man of hij brood heeft. Nee, sat heeft hij niet, maar zn vriend komt zo en dan heeft hij brood. Of ik dan ook wil. Ja, zeker, maar ik wacht niet op zn vriend. Hij koopt brood voor mij en ik beloof dit later op de dag op te halen.

De dag verloopt als andere niks doe dagen en we spreken af morgen toch echt te gaan. We rijden dan eerst een stuk terug over de zelfde

weg en vervolgens aan de oost kant van de Pilion verder. Kijken of er nog een leuke plek aan zee is en anders is het einde zee in Griekenland en rijden we door naar Kalambaka waar de Meteora is. In 1997 zouden we hier al naartoe, dus wordt het nu tijd en het lijkt me spectaculair. Dat betekent wel weer een camping. Jammer.

Als het gaat schemeren, lopen we naar het dorp om te eten en ons brood op te halen. We eten heerlijk en dromen dat we hier voor altijd blijven. Zo fijn is het hier.

Ons eten en drinken kost €34,00. Omdat we zo aardig zijn, kost het €30,00. Je kunt hier ook altijd verbaasd zijn. We pinnen €30,00 en geven €5,00 cash.

Dan slenteren we om 23.00 huiswaarts.