Naar de kust van Montenegro

22 juni 2022 - Petrovac, Montenegro

We vertrekken niet zo vroeg. We hebben ook niks gepland. We zien wel. In ieder geval lekker aan zee en relaxen.

Wat hebben we fijn gestaan bij dit simpele restaurant, maar we willen ook verder.

Het eerste stuk van de rit is natuurlijk fantastisch, maar vervolgens komen we door een soort van industriegebied, wat nu niet echt aantrekkelijk is om doorheen te rijden. We hebben nog flink wat cash geld, dat moet wel op, maar dat valt niet mee met de prijzen hier.  We doen boodschappen en nemen een extra fles whiskey mee. Dan nog tanken, met de huidige brandstofprijzen wil je geld wel op.

De grens met Montenegro komt voor mijn gevoel sneller dan verwacht. Er staat een lange rij auto’s, het schiet niet op. Iedere grensovergang is weer aftoeren hoe het gaat. Een van de douaniers doet een extra poort open, wat tot boosheid van zijn collega leidt.
Vervolgens komen we weer in een mooi berggebied en maken we een koffiestop. Bijna overrijden we daar een schildpadje.
Ik heb al weer een paar dagen hoofdpijn en dus vanochtend medicatie hiertegen genomen.

We komen naar beneden bij Bar. Wat een prachtig uitzicht, maar als we dichterbij komen valt op dat het erg toeristisch is. Bij het kijken op park4night was me ook al opgevallen dat er weinig tot geen kampeer mogelijkheden zijn het eerste stuk. Ik had iets gevonden wat wel wat zou zijn. Eenmaal daar gekomen is het ronduit vreselijk. €16,50 om in een zandbak te staan tussen de geparkeerde auto’s en de grote rijen strandstoelen voor de neus. Wat vreselijk. Er is ook nog een camping, maar die is niet aan zee. We zijn natuurlijk ook heel erg verwend geweest aldoor.

We rijden door en na een tijdje stoppen we om wat te drinken. Ik voel me ziek. We besluiten naar de camping een stukje terug te gaan en morgen verder te zien. De camping is een hutje mutje camping, maar we vinden een aardig plekje. Ondanks dat de camping erg vol is, is het heel erg rustig. Er is een pad de camping af naar zee.
In de avond komen de muggen in grote  getale en moeten we naar binnen. Kunnen we lekker onderuitgezakt tv kijken.
Ik voel me steeds zieker en dit mondt uit in braken, koorts en hoofdpijn. Ik schaam me toch wel hoor. Alle ramen open, dat heeft natuurlijk iedereen, dus kan ook iedereen meegenieten.

Verder rijden zal morgen wel niks worden denk ik. En eigenlijk staan we ook prima.
Wel denk ik dat Montenegro, waarvan het binnenland zo puur is, aan de kust totaal bedorven is. Vergelijkbaar met Zwitserland, de meren. Alles volgebouwd. Zonde!

1. Wieneke Werkhoven:
    22 juni 2022
    Een hele overgang in natuur. De corona heeft mij bereikt, flink ziek.
    Hoop dat jij snel opknapt.
    groetjes
    Wieneke
  2. Henny:
    Beterschap Wieneke.
    Ik voel me ook flink ziek. Weet alleen niet wat de oorzaak is.
  3. Ingrid:
    22 juni 2022
    Beterschap, hoop dat je snel opknapt
  4. Henny:
    22 juni 2022
    Dank je. Ja, hoop ik ook. Ben flink ziek.
  5. Grietje:
    Beterschap!
  6. Henny:
    22 juni 2022
    Dank je. Hoe gaat het in Denemarken?
  7. Ingrid:
    22 juni 2022
    Heb he corona,? Reizen jullie wel verder? Hoop dat je snel opknapt, beterschap
  8. Diana:
    Heel veel beterschap Henny wat vervelend!!! Sterkte van ons 👫
  9. Rika:
    23 juni 2022
    Doe maar even rustig aan, eerst opknappen voor jullie verder gaan. Beterschap lieverd.
  10. Riek:
    23 juni 2022
    Dat is nou niet fijn, bijna op de valreep ziek worden. Hopelijk loopt het met een sisser af. Beterschap!
  11. Henny:
    24 juni 2022
    Nee, das ongelofelijk balen. Gaat nu al dagen rottig.