Dagje niks

13 mei 2022 - Kerkinimeer, Griekenland

Vrijdag de 13e. Als dat maar goed komt.

We gaan op tijd naar Kerkini dorp, 16 km verderop. Niet dat er dichterbij niks is, maar zo rijden we langs het meer.

Er is een tankstation. We nemen diesel en water in. Een mini supermarkt doorlopen we met ons uitgebreide boodschappen briefje. We kunnen het niet allemaal kopen. De Grieken eten weinig groente, dus dat is er niet. Toiletpapier alleen verpakking voor grote gezinnen en zo lopen we tegen wat zaken aan. We hebben vanochtend ons eierhorretje weggegooid. Ze verkopen hier  de eieren los. Hopelijk kunnen we het horretje weer uit die grote container vissen. Kleine probleempjes die je hebt als je weer in een ander land bent en niet (meer) helemaal weet hoe het allemaal werkt.

Gisteren dacht ik nog dat een derde nacht hier toch echt to much zou zijn. Nu wil ik meteen terug, omdat ik bang ben dat iemand op ons mooie plekje is gaan staan.  Niet dat dit niet past, maar toch….

We kijken naar het vervolg van de route. Morgen gaan we echt verder en moeten we naar een camping. De berg was is inmiddels aardig gegroeid.

Inmiddels geeft de route op dit blog aan dat we ruim 3200 km gereden hebben.

Als we heerlijk zitten te lezen achter de sunblocker, nadert er een grote kudde koeien die redelijk dichtbij komt. Eentje staat voor onze camper water te drinken. Daar maakt Nouzie drastisch een einde aan. Dapper. Eigenlijk hebben de koeien en paarden hier een fantastisch leven. Je wordt ‘s morgens met al hele familie en al je vrienden en vriendinnen los gelaten. Je kinderen blijven na de geboorte gewoon bij je, die worden niet weggehaald, lopen ook gewoon mee. De hele dag in de natuur lopen grazen, niet na korte tijd al naar de slager. En op het eind van de dag komt het baasje met een brommertje je roepen dat je met het hele spul qeer naar huis moet. En alles in je eigen tempo.  Als onze koeien dit zouden weten, gingen ze emigreren. Niks weegschaal, chip. Gewoon puur natuur.

Het blijft nog lang warm, waardoor we de deur openlaten. Fantastisch om al die kikkers en krekels te horen in de avond. Verder is het hier doodstil.